טיפול בטראומה, חרדות ודכאון

על פי סקרים שנערכו לאורך השנים אחוזים נרחבים מהאוכלוסייה סובלים מטראומות, מדיכאון ומחרדות, ונזקקים בשל כך לטיפול נפשי. בבית לפסיכותרפיה עובדים מטפלים מוסמכים, בכירים ומיומנים ביותר על פי שיטות טיפול מוכרות, שאותן פיתחו ומותאמות באופן אישי לכל מטופל.

EMDR – טיפול בטראומות

טיפול בטראומה במודיעין עשוי להתבצע על פי גישות שונות, החל בטיפול קוגניטיבי ממוקד ועד לגישה הפסיכו-דינאמית. אחת השיטות שצוברות תנופה בשנים האחרונות מכונה EMDR ומבוססת על תנועות עיניים. הטכניקה משלבת בין תנועות עיניים מונחות לבין חשיפה ועיבוד קוגניטיבי, דבר המאפשר לעבד מחדש אירועים טראומתיים ולהקהות את התסמינים והמצוקות הקשורים בהם. כל טיפול EMDR מתחיל בפגישת היכרות ראשונית לצורך הבנת הגורמים המפריעים בהווה, לצד אירועים שהתרחשו בעבר והיוו מקור לטראומה. בהמשך מתחיל שלב העיבוד המובנה, בו תנועות העיניים יוצרות גירוי של שתי האונות במוח, תוך עבודה על אותם אירועים. מטרתו של הטיפול היא לאפשר למטופל להיזכר ולא להדחיק את הטראומה, מבלי לחוות את התסמינים הנלווים, ומתוך כך להשתחרר מעוצמת הרגשות והחוויות השליליות.

טיפול דינאמי וקוגניטיבי בחרדה

טיפול בחרדות במודיעין עשוי להתקיים בשיטה הפסיכו-דינאמית או בגישה הקוגניטיבית התנהגותית. בעיקרון, הגישה הדינאמית הינה ארוכת טווח ואינה מתמקדת בתסמינים בלבד אלא ביצרת קישורים בין החרדה ובין אירועים, זיכרונות ופגיעות מעברו של המטופל. לעומת זאת, טיפול קוגניטיבי התנהגותי פחות עוסק בעבר ומתמקד בהווה, בדגש על דפוסי התנהגות ומחשבה המניעים את החרדה ומחזקים אותה. בתוך כך, המטופל לומד לזהות דפוסים בלתי מועילים ותפיסות שגויות, ובעזרת המטפל לומד להחליפן בהתנהלות מועילה יותר מבחינה תפקודית ונפשית כאחד.

למידע נוסף וקביעת פגישת הערכה

על מנת להתאים לכל מטופל את השיטה והמטפל המתאים, אנו מקיימים פגישת הערכה ראשונית הקרויה אינטייק. המעוניינים להגיע לפגישה בקליניקה או לקבל פרטים נוספים אודותינו, מוזמנים לפנות אל הבית לפסיכותרפיה בטלפון 050-7474571. .

רגע, לפני שאתם עוזבים. בעמוד שאלות נפוצות ביקרתם?

באפשרותכם להשאיר פרטים בטופס כאן למטה, מבטיחים לחזור בהקדם האפשרי.